Bu Blogda Ara

3.7.07

Köprüler kurmak

Bir zamanlar yan yana çiftliklerde yaşayan 2 kardeş anlaşmazlığa düşerler.
40 yıl yan yana yaşayan, makineleri paylaşan ve iş bölümü yapan kardeşler için bu ciddi bir durumdur. İşler gittikçe sarpa sarar ve sonunda karşılıklı kötü sözler sarf edilmeye başlanır ve nihayetinde haftalarca sessizlik takip eder.
Bir sabah John'un kapısı çalınır. Kapıyı açınca John karşısında alet kutusu ile bir marangoz bulur. Marangoz:
- "bir kaç günlük iş arıyorum" der.
-"Belki buralarda birkaç küçük işiniz vardır. Size yardim edebilir miyim?".
-"Evet" der büyük kardeş, "Senin için bir işim var. Çiftlikteki çayın arkasına bak. Orada komşum var ama aslında o küçük kardeşim. Geçen hafta aramızda bir çayır vardı ama o buldozerini nehrin yönünü değiştiren kapaklarını açtı ve sular bastı… çayırlar artık su doldu. Şimdi aramızda bir su birikintisi bir nehir (çay) var. Bunu bana rağmen yapmış olabilir ama ben daha iyisini yapacağım. Şurada gördüğün kereste yığını var ya, Senden bunlarla 2,5 metrelik bir çit inşa etmeni istiyorum. Böylece onun (kardeşimin) yerini görmek istemiyorum bu sayede onu görmeme gerek kalmayacak".

Marangoz, "Sanırım durumu anladım. Bana gerekli aletleri verin, sizi memnun edecek bir is çıkartacağımı sanıyorum." der.

Büyük kardeşin araç gereç için kasabaya gitmesi gerekir ve malzemeyi getirdikten sonra günün geri kalan kısmında çiftlikten uzaklaşır. Marangoz bütün gün ölçümler ve diğer işlerle uğraşır ve isini bitirir. John gelince gözleri açılır ve şaşkınlıktan ağzı açık kalır. Ortada çit falan yoktur. Marangozun yaptığı bir köprüdür. Nehrin bir tarafından diğer tarafına bir köprü. Ve nefis bir işçilik yapılmış bir köprü….

O da ne … John, komşu küçük kardeşinin kollarını açarak köprüden geldiğini görür.
-"Sen ne iyi bir dostsun ki tüm yaptıklarıma rağmen bu köprüyü inşa ettin".

İki kardeş köprünün ortasında buluşur ve birbirlerinin elini tutarlar…Arkalarına baktıklarında marangozun alet çantasını alıp gitmeye hazırlandığını görürler.

-"Hayır, bekle!" Birkaç gün daha kal. Senin için pek çok projem var" der büyük kardeş.
-"Kalmak isterdim" der marangoz…."ama inşa edecek daha çok köprüler var".

2 yorum:

Okul Öncesi Paylaşım dedi ki...

Gerçekten çok güzel bir yazı bu...Keşke gerçek hayattaki köprüler de hep ayakta alsa,hiç yıkılmasa..

Paylaşımlarınız çok güzel..

Sevgi ile kalın...

cetinz dedi ki...

köprüler kurmak ve var olanları ayakta tutmak elimizde. yeter ki isteyelim diye düşünüyorum : ))

İlgili Yazılar

Related Posts with Thumbnails