Bu Blogda Ara

7.9.09

Bugünün iftar menusu

Bugün iftarda misafirlerim (eşimin ve benim hocalarımız) vardı, hazırlığa dünden başladım :)

işte menum:

Mercimek Çorbası-kaynak: oktayustam.com-Havuçlu Patetesli Mercimek çorbası
yalnız havuç yoktu koymadım birde ben baharat olarak kimyonda koyarım mercimek çorbasına farklı bir tat veriyor, tavsiye ederim. Birde suyunu koyunca biraz limon tuzu yada limon suyu koyarsanzı çorba sarı oluyor.

Zeytinyağlı Barbunya- kaynak: oktayustam.com-Barbunya Pilaki
salçayı nerde koyacağımızı tarifte söylememişler, bende koymadım :D

Rulo (Dalyan, Rosto) Köfte - kaynak:Polimer Grubu Heryerde- Rulo Köfte
galeta unu yoktu, ekmek içi koydum.

Pilav-

Mevsim Salatası-

Güllaç-

Patetesli Rulo Börek: kaynak-Lezzet Gemisi- Patatesli Rulo Börek
bir rulo ile (3 yufka) dilim kalınlığına göre değişsede en az 20 dilim çıkıyor.

Zeytinyağlı Sebze Sote: kaynak - Emine Abla :D. perşembe günü bir iftara davaetli idim, oradaki abla yapmıştı ve hepimizin çok hoşuna gitti. tabi hemen tarifi aldık, bende bugün yaptım. benim de misafirim çok beğendi. işte tarifi:

Sebzeler (Kabak, Patlıcan, Kırmızı Biber), 10 cm uzunluğunda, yarım cm kalınlığında ince dilimlenir. bu dilimler tekrardan ince ince dilimlenir. anlıcağınız sebzelerden 1,5 kibrit boyunda, 2 kibrit genişliğinde ince dilimler elde ediyoruz.

herbir sebzeyi ayrı ayrı az bir zeytinyağı ile harlı ateşte öldürüyoruz-soteliyoruz. Tüm sebzeyi karıştırıp biraz limon, tuz ve yine az zeytinyağı koyuyoruz. Ve maydonoz da doğrayarak süslüyoruz ve servis ediyoruz. soğuk olması iyi olur. yemekten önce yapıp dolapta bekletmek tadını güzelleştiriyor.

not: resim koyamadığım için özür dilerim, malesef iftar telaşından çekemedim.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

İlgili Yazılar

Related Posts with Thumbnails