Bu Blogda Ara

22.12.06

kredi kartı kullanan ve kart aidatı ödeyenlere

kredi kartı kullanan ve kart aidatı ödeyenlere

Tabii Ankara Ticaret Odasi Baskani Sinan Aygun okursa daha iyi olur.
Cunku bankalar ile en iyi savasan Aygun... Bankalara yeni bir savas
acacagina
eminim.

Bankalarin kredi kartlarindan nasil haksiz kazanc elde ettiklerini,
Turk
milletini nasil somurduklerini gorun. Kusura bakmayin Pinar Altug'un genc
sevgilisinden daha onemli. Hele Almanyali guzel Sebnem'den... Milyonlarca
insanimiz hâlâ kredi karti bataginda cirpiniyor. Sadece Bankalar
Birligi'nin istedikleri yapildigi icin kart sahipleri daha da kotu duruma
dustu.

"Kredi kartlari hepimizin hayatinin bir parcasi haline geldi. Kredi
kartlarinin
yuksek faiz uygulamalariyla yapilan savaslar hâlâ devam ederken aslinda
bir cogumuzun dikkat bile etmedigi ve yasal zannettigimiz asil vurgun
KART AIDATI veya UYELIK UCRETI adi altinda bankalarin bizden aldigi
ucretlerle devam etmekte.

Gecen ay World Card ekstremde UYELIK UCRETI adi altinda benden 25 YTL
odeme yapmam
istendigini gordum. Musteri temsilcisiyle yaptigim gorusmede bunun ne
icin
alindigini sordum cevap o kadar komik ve mesnetsizdi ki. Bu odeme kart
ucreti degil sadece o karti kullandigim icin yillik odemem gereken bir
paraymis.

Yani ben o karti kullanarak o bankaya zaten para kazandirirken banka
kazandirdigim parayi yeterli gormeyip benden yillik 25 YTL daha para
aliyormus
anlayacaginiz. Usenmedim bankaya bir mail yazdim benden kendi kredi
kartlarini kullanmamdan dolayi bir ceza olarak aldiklari parayi iptal
etmezlerse kartimi iptal edecegimi soyledim ve bir sonraki ay ekstremde
bu
ucreti iptal ettiklerini gordum. Daha bitmedi duruuuun...

Bu ay da Bonus Kart ekstremde KART AIDATI adi altinda 25 YTL odeme
geldi. Tabi ben
ayni hizla musteri temsilcisiyle gorustum arkadan mail yazdim.

Sikâyet hattindan beni arayan gorevli Bonus Kart kullanicilarinin
yillik
7.500YTL (o kadar sinirlendim ki rakami tam hatirlamiyorum 5.500 YTL. de
olabilir) altinda harcama yapanlarindan bu paranin alindigini ifade etti.
Ben karti alirken imzaladigim sozlesmede boyle bir taahhutte bulunmadigimi
bunun yasal bir dayanaginin olmadigini ve haksiz kazanc sagladiklarini
ifade ettim. Gorevli bu parayi iptal edemeyeceklerini soyleyince de kartimi
iptal ettirecegimi soyledim ve iptal islemimi yaptirdim. Iptal gerekcesi
olarak da ozellikle KART AIDATINI kabul etmedigimi belirttim. Ayrica bu
konuyu cevremde ulasabildigim tum kart sahiplerine anlatacagimi herkesi
uyaracagimi hatta Tuketiciyi Koruma Dernegi'ne de sIkâyette bulunacagimi
ifade ettim. Ve bilin bakalim ne oldu?????

Bu sabah erkenden Garanti Bankasi Genel Mudurlugu'nden arayan bir yetkili
bana bu konuda esneklik taniyacaklarini bu ucreti iptal ettiklerini ve bir
sonraki
ekstremde iptal islemini gorecegimi soyledi ve kartimi aktif hale
getirdi.

Evet arkadaslar ne yazik ki bu memlekette hakkimizi aramadigimiz
surece
soyulmaya devam edilecegiz. Dusunsenize sadece Bonus Kart'in 9 milyon
musterisi varmis: Hadi bunun 1 milyonu yilda 7.500 YTL uzerinde harcama
yapiyor olsun 8 milyon kart sahibinden bu ucret alinsin 200.000.000.YTL
yapiyor.

Korkunc bir rakam. Lutfen kendinizi soydurmayin.

Bankalarin kredi karti sahiplerinden aldigi bu ucretlerin hicbir yasal
dayanagi yok. Aksi taktirde biraz sesimi cikardigimda bu ucreti iptal
etmezlerdi. Sadece sozunu ettigim bankalar icin degil tum bankalar icin
gecerli bu. Sahip oldugunuz kartlar icin bu odeme talebi yapildiginda
mutlaka itiraz edin. Ama yok benim cok param var bana dokunmaz diyorsaniz
siz
bilirsiniz.

O zaman hic olmazsa ulastirabildiginiz kadar cok kisiye mektubumu
ulastirin ki
belki onlarin arasinda soyulmak istemeyenler vardir. Saglikli ve Mutlu
Gunler."

Ülker ERÇİN

http://www.bugun.com.tr/haberler/221206/p13614y128.asp

İlgili Yazılar

Related Posts with Thumbnails