Bu Blogda Ara

11.6.12

İngiltere de Tuzlu Margarin (Salted Butter) ile Künefe

2. tuzlu künefe deneyimimi İngiletere'de gerçekleştirmiş oldum :)

Hatay'lıyım deyince muhakkak künefe bahsi geçiyor, herkes çok güzel diyor. Hatta künefe en sevdiğim tatlı diyenler az değil. Bende ülkelerinden uzaktaki bu gariplere künefe yapayım dedim.

Bana göre güzel olmasada arkadaşlar çok güzel olduğunu söyledi. Hatta tuz yakışıyormuş :)

Peki malzemlerimizi nereden bulduk:


Temel malzeme tel kadayıf, türk markette dondurulmuş varmış. Vakumlanmış olarak da bulunuyormuş. Malum sadece Hataylılar künefe için kullanmıyor, Erzurumlular da Kadayıf dolması için kullandığından bunu bulmak zor olmadı. Gerçi künefe kadayıfına göre biraz ince idi ama yine de iş görüyor.

Tuzsuz Peynir: Mozeralla peyniri ile yapılabileceğini düşünerek,  daha az tuz oranına sahip  peyniri bulmak için market market dolaştım. En son 100g da 0.5g tuz içeren mozeralla peynirini buldum.

Tereyağ-Margarin: evde olan margarini kullandım.

Künefeyi yaptım, tuzlu. Halbuki mozerallayı da suda beklettim 1-2 saat. Aklım ermiyor niye bu kadar tuzlu. Zira peynir okadar tuzlu değil.

Sonra arkadaşın aklına gelmiş: burada margarinler salted (tuzlu) ve unsalted (tuzsuz) olarak satılıyormuş. Oda tatlı yaparken eğer tuzlu margarin varsa şekerini fazla koyuyormuş.

Hıım dedim suçluyu bulduk :D.
Hatta peynir alerjisi olan bir arkadaş için yağlanmış kadayıf ayırmıştım. Daha sonra onu cevizli yaptım. Bu arada bi bakayım bakalım dedim yağlı kadayıfın tadına, hakikaten tuzlu. Cevizli künefe bile tuzlu oldu.

Sonuç itibari ile eğer İngiltere'de künefe yapacaksanız, tereyağı-margarin seçiminde de dikkatli olmalısınız.

Hiç yorum yok:

İlgili Yazılar

Related Posts with Thumbnails