Bu Blogda Ara

13.9.13

Üçlü Filtre Testi - Sokrates

Bir gün bir tanıdık büyük filozofa rastladı ve dedi ki,
-        "Arkadaşınla ilgili ne duyduğumu biliyor musun ? ''
-        "Bir dakika bekle" diye cevap verdi. Sokrat. “Bana bir şey söylemeden evvel senin küçük bir testten geçmeni istiyorum. Buna Üçlü Filtre Testi deniyor.”
-          “Üçlü Filtre?”
-       ''Doğru, '' diye devam etti Sokrat. “Benimle arkadaşım hakkında konuşmaya başlamadan önce, bir süre durup ne söyleyeceğini filtre etmek, iyi bir fikir olabilir. Bu ona 3 filtre testi dememin sebebi. Birinci filtre, Gerçek Filtresi  Bana birazdan söyleyeceğin şeyin tam anlamıyla gerçek olduğundan emin misin?"
-          '' Hayır,'' dedi adam ''Aslında bunu sadece duydum ve ....
-       '' Tamam,'' dedi Sokrat, “Öyleyse , sen bunun gerçekten doğru olup olmadığını bilmiyorsun. Şimdi ikinci filtreyi deneyelim, İyilik Filtresini. Arkadaşım hakkında bana söylemek üzere olduğun şey iyi bir şey mi ?”
-        “Hayır, tam tersi...”
-        '' Öyleyse, ''diye devam etti Sokrat. “Onun hakkında bana kötü bir şey söylemek istiyorsun ve bunun doğru olduğundan emin değilsin. Fakat yinede testi geçebilirsin, çünkü geriye bir filtre daha kaldı : İşe Yararlılık Filtresi. Bana arkadaşım hakkında söyleyeceğin şey benim işime yarar mı ?”
-       “Hayır , gerçekten değil.”
''İyi, '' diye tamamladı Sokrat, “Eğer ,bana söyleyeceğin şey doğru değilse,iyi değilse ve işe yarar , faydalı değilse bana niye söyleyesin ki ?”

Hiç yorum yok:

İlgili Yazılar

Related Posts with Thumbnails